bastidadeuia sempre a l'esquerra!

Bastida (abans Llista Quarta) és d'Esquerra Unida i Alternativa de Catalunya. bastidadeuia és germana de redesIU. Lluitem per fer gran EUiA, impulsant polítiques d'esquerra i per influir en les institucions des de la mobilització. Amb la coalició ICV-EUiA-EPM volem un govern de les esquerres, més a l'esquerra, proper a les persones treballadores, dones i jovent, i immigració, a la llibertat de Catalunya i al seu dret de decidir. Cal polítiques d'esquerres! Sempre a l'esquerra!

dimecres, 24 d’octubre del 2007

EUiA davant l'escandol de Rodalies

QUÈ ESTÀ PASSANT AMB ELS TRENS DE RODALIES i REGIONALS?

· Avaries, retards i incidents des de fa mesos.

· 160.000 persones sense el seu mitjà de transport habitual des del cap de setmana.

· Tota l’àrea metropolitana patint-ne les conseqüències.

· 12 treballadors morts a Catalunya des que van començar les obres de l’AVE. Condicions de treball cada vegada pitjors pels treballadors/es del sector ferroviari.

· El conjunt de ciutadans pagant les conseqüències, els estudiants afectats i els veïns i veïnes suportant molèsties de dia i de nit.

· Les infraestructures a Catalunya de mal en pitjor: al juliol les elèctriques ens van deixar a les fosques, i ara el Ministeri de Foment i les empreses responsables de les obres ens deixen sense trens…

PER QUÈ HEM ARRIBAT A AQUESTA SITUACIÓ?

· Per un model ferroviari en crisi, que prioritza el transport per a una minoria, com l’AVE, en lloc de les rodalies i regionals que fan servir centenars de milers de persones a diari. Un model que ha deixat abandonat el servei de trens a Catalunya durant anys.

· Un model que aposta per una relacions laborals basades en estalviar costos: reducció de plantilles, externalitzar serveis i crear treballadors de primera i de segona.

· Un model de mobilitat metropolitana que posa en primer lloc el ciment i el vehicle privat, en lloc del transport públic i col·lectiu.

QUÈ PODEM FER?

· Tornar a posar en marxa les rodalies de RENFE i dels FFCC, paralitzant si cal les obres de l’AVE.

· Una auditoria externa de les obres i garantir la seguretat.

· Reforçar les rodalies i regionals.

· Contractar el personal ferroviari necessari per tal de garantir la qualitat del servei, i millorar les condicions laborals dels treballadors i les treballadores.

· Que les empreses responsables paguin per les molèsties, els accidents i la falta de seguretat.

· Que Sindicats, Associacions de Veïns, organitzacions de consumidors, associacions juvenils i d’estudiants donin respostes unitàries.

· La dimissió de la Ministra de Foment. ¿Què més ha de passar per a que dimiteixi?

EUiA