bastidadeuia sempre a l'esquerra!

Bastida (abans Llista Quarta) és d'Esquerra Unida i Alternativa de Catalunya. bastidadeuia és germana de redesIU. Lluitem per fer gran EUiA, impulsant polítiques d'esquerra i per influir en les institucions des de la mobilització. Amb la coalició ICV-EUiA-EPM volem un govern de les esquerres, més a l'esquerra, proper a les persones treballadores, dones i jovent, i immigració, a la llibertat de Catalunya i al seu dret de decidir. Cal polítiques d'esquerres! Sempre a l'esquerra!

dimecres, 3 de desembre del 2008

Rebuig a l’increment de la T-10 a TMB

Davant els acords d’avui al Consell d'administració de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), l’Assemblea de Base d’EUIA del Transport i les Telecomunicacions vol manifestar:

1º El nostre suport a la mesura de la creació per al pròxim curs escolar de la T-12 que servirà de transport gratis per a menors d'entre 4 i 12 anys, tal i com hem proposat varies vegades des de la nostra Assemblea, com a mesura del foment del ús del transport públic i la creació d’aquest hàbit. Lamentem que aquesta targeta tingui un cost injustificat d'expedició de 35 euros, i que no entri en vigor el 1 de gener del 2009, si no el 15 de setembre del 2009.

2º El nostre rebuig a la pujada del preu de la targeta T-10 d'una i dues zones a Barcelona un 6,94% el 2009. Aquestes targetes de 10 viatges vàlids per a l'àrea de Barcelona, juntament amb les T-10 de tres a sis zones i la Targeta 50/30 que s'incrementaran al voltant del 6%, són els títols més utilitzats, amb prop el 80% de validacions. Aquestes mesures van clarament en contra de la nostra idea del Transport Públic com política social igualadora, ja que aquestes pujades son molt superiors al IPC interanual de Catalunya que actualment és del 3,6 %, i que incrementant la despesa a les capes més desfavorides de la població que en termes percentuals utilitzen més aquests tipus de transport.

3º Els usuaris més nombrosos del transport públic son gent treballadora, estudiants i població amb menys recursos. Davant una situació de crisi econòmica com l’actual considerem que és el moment d’aplicar unes tarifes en funció de la renda que tingui en compte les situacions d’atur, que discrimini la tipologia del desplaçament (forçat o no forçat per motius laborals, sanitaris, etc. ) i que pugui arribar a la gratuïtat en el casos de les rendes més baixes. Aquest plantejament va més enllà del estudi proposat per l’ATM de revisió tarifaria únicament a les famílies nombroses.

4º Renovem el nostre compromís per un Transport públic i de qualitat , i per una mobilitat sostenible i justa socialment.

Assemblea de base d’EUiA del transport i les telecomunicacions.